Over ons

Stichting BOZ is ontstaan in een tijdperk waarin informatie- en communicatiemiddelen niet meer weg te denken zijn uit de samenleving. De jongere generatie groeit er mee op en kunnen geen leven meer bedenken zonder elektronische apparatuur met de meest uitgebreide snufjes. Vanwege de explosieve groei in de technologie verloopt het leerproces voor de oudere generatie traag. Terwijl vele ontwikkelen juist op deze doelgroep zeer toepasbaar kunnen zijn.
Om deze reden is de stichting BOZ ontstaan. Door bestaande methoden en apparaten te gebruiken zoekt stichting BOZ naar nieuwe toepassingen. Eenvoud en toegankelijkheid voor gebruikers en beheerders zijn daarbij belangrijke sleutelwaarden.
Onze samenleving kent een sociale structuur waarin ouderen en chronisch zieke mensen begeleiding ontvangen in de (vele) problemen die zij ervaren. Naast het plezier voor gebruikers, ondersteunt Stichting BOZ de zorgdienstverlening. De inzet van BOZ-instrumenten introduceert nieuwe mogelijkheden in de uitvoering van werkzaamheden voor professionals. Interessant en zeker leidend tot een grotere arbeidsvreugde, doordat een gerichte inzet mogelijk wordt en resultaten beter zichtbaar zijn.