Werking DiFiets

De DiFiets is een innovatieve opstelling waarbij een koppeling wordt gemaakt tussen een tv-beeldscherm, een computer en een hometrainer. Met een sensor rond de enkel of aan het pedaal, neemt een gebruiker plaats op een willekeurige hometrainer. De trapbeweging wordt opgevangen door de sensor en wordt draadloos overgebracht. Dit signaal wordt gebruikt om de videobeelden aan te sturen. Met de snelheid van fietsen wordt tevens de snelheid van de fietsroute bepaald. Hierdoor wordt de beleving, dat er ‘echt’ wordt buiten gefietst realistisch. Naast het plezier roept het herinneringen op. De fietsvideo’s zijn afgestemd op de gebruikers en kunnen, afhankelijk van hun leeftijd en/of aandoening, lokale opnamen zijn of andere beeldmateriaal dat hen aanspreekt.

Stichting BOZ promoot het gebruik van de DiFiets, geeft advies over de samenstelling van de opstelling, begeleidt implementatie en ondersteund in aanschaf van onderdelen en/of de productie van videomateriaal. Stichting BOZ streeft ernaar om in de omgeving van iedere afnemer videomateriaal beschikbaar te krijgen.

Wat heb je nodig om de DiFiets te installeren

Een DiFiets opstelling bestaat uit de volgende onderdelen:

• Computer
  • Beeldscherm
  • Plaatsingssysteem
  • WII remote controller
  • Fitnessapparaat

Stichting BOZ levert geen fitnessapparaten. Zij biedt een complete opstelling voor beeldpresentatie of u kunt een computer aanschaffen waarmee zelf een opstelling kan worden gecreëerd. Bent u als organisatie in het bezit van bovengenoemde producten dan kunt u alleen de computer aan schaffen.

One Responseso far.

1. A. Verdijk zegt:

wij zijn hier in ons woonzorgcentum aan het kijken of wij een Di-fiets willen en kunnen aanschaffen. Nu is mijn vraag hoe duur is nu alles (inclusief home trainer) ? Kunt u mij daar een schatting van geven?