• Stichting BOZ winnaar in de Landelijke categorie vrijwilligersproject van het jaar 2014

Stichting BOZ wist gisteravond de prijs van start-up idee in de landelijke categorie de hoofdprijs in de wacht te slepen. Naast trots en erkenning hebben wij ook een prachtig geld bedrag van €5000,- gewonnen. Een mooi geldbedrag om onze projecten een stap verder tot ontwikkeling te brengen.

De prijzen werden uitgereikt door staatssecretaris Van Rijn en minister Plasterk. Van Rijn: ‘Ik ben onder de indruk van de kracht die uitgaat van de genomineerde vrijwilligers. Zij doen dit met ontzettend veel plezier en bezorgen daarmee de ander een hele goede dag. Ik kan dat alleen maar prijzen.’

De jury, onder leiding van Annemarie Jorritsma, koos acht winnaars in vijf categorieën uit ruim 690 inzendingen. Stichting BOZ was één van de zes genomineerde in de landelijke categorie.

Eerder al, in november werd voor de kritische juryleden een pitch gehouden waarbij het project idee nader toegelicht kon worden. Een spannende periode van wachten brak aan, maar gisterenavond vond een award-show plaats in het LantarenVenster in Rotterdam. Een mooie avond waar wij met een gevoel van trots het pand hebben verlaten.

Niet alleen onze stichting viel in de prijzen. Ook GIPS Spelen&Leren, Samen CéraWyck, tanteLouise-Vivensis, Mondial Movers, gemeente De Bilt, Babs van Geel en Marien Boonman zijn de gelukkige winnaars van de Meer dan handen vrijwilligersprijzen 2014. Via deze weg willen wij ook alle andere prijswinnaars feliciteren.