• Pilot thuissituatie

Stichting BOZ is de afgelopen maanden bezig geweest met een grote ontwikkeling voor onze Stichting. Binnen zorgorganisatie HilverZorg te Hilversum is met succes een pilot afgerond om mensen in de thuissituatie te laten difietsen. De zorgorganisatie Hilverzorg heeft 9 zorginstellingen in- en om Hilversum. Stichting BOZ en Hilverzorg werken al vanaf de start van de Stichting nauw samen. Hilverzorg heeft inmiddels 8 opstellingen van de DiFiets staan.

De DiFiets is in 10 thuis situaties geplaatst. Op deze manier konden de cliënten niet alleen op de dagbesteding, maar ook samen met hun mantelzorger of familieleden in hun eigen thuissituatie gebruik maken van de DiFiets. Er waren veel enthousiaste reacties.

De pilot is uitvoerig getest door middel van een begeleidend onderzoek dat werd uitgevoerd door studenten fysiotherapie van de Axion Hogeschool. Uiteindelijk streven wij ernaar om de DiFiets in iedere thuissituatie te kunnen gaan plaatsen.

Wilt u op de hoogte blijven van de DiFiets in de thuissituatie? Houdt dan onze website in de gaten.

One Responseso far.

1. Met interesse lees ik over de Di fiets.Staat er al een in de buurt van Nijmegen.Zo nee wat zijn de mogelijkheden om de werking te zien?
    met vriendelijke groet Jan-Erik Rozendaal 024-3230424