Stichting Bewegingsplezier is genomineerd binnen de categorie Landelijke vrijwilligersproject van het jaar 2014.

DiFiets

De DiFiets is het eerste concrete product dat onder de vleugels van Stichting BOZ tot ontwikkeling is gekomen. Via de DiFiets spreekt BOZ haar gebruikers aan via hun zintuigen. Het bewegen van spieren in combinatie met het bekijken van beelden vormen een stimulerende interactie. Door middel van beeldmateriaal uit een bekende omgeving kunnen gebruikers zich helemaal terug wanen in de tijd dat zij zelf konden fietsen in de stad of natuur. Stichting BOZ produceert filmmateriaal uit uw omgeving.

Fietsen is onder senioren zeer populair. Zij vinden fietsen gezond, ontspannend en goed voor het milieu. Meer dan 80% procent van de 75-plussers fiets. Zelfs van de 80-plussers fiets 72% nog regelmatig. De reden waarom ouderen stoppen met fietsen is vanwege gezondheidsredenen, het drukke verkeer en het gevoel van onzekerheid. (Van Loon, Broer, 2006)

6 Responses so far.

1. Elske Wunderink schreef:

wij zouden graag ik aanmerking willen komen voor een Difiets.
    Ons verzorgingshuis bestaat uit een PG afdeling, een dagopvang en zelfredzame ouderen in Eefde.

2. Wij zagen via een andere organisatie hoe u di-fiets er uit zag en wat voor effect het had op bewoners.
    Nu is onze vraag als organisatie of u ons hier informatie toe kan sturen zodat wij kunnen kijken om hier ook mee aan de slag te gaan.
    Het is echt een mooi product wat voor velke ouderen veel gesprek op roept daarnaast is men ook nog in beweging zowel lichamelijk als geestelijk.
    Met vriendelijk groet
    helmi Krechting -gloudemans
    activiteitenbegeleidster
    Archipel fleuriade
    eindhoven

3. annemie schreef:

Beste,

Wij hebben de intentie om een Di-fiets aan te kopen.
    Kunnen jullie ons contactgegevens bezorgen voor meer info en een offerte?

Alvast dank,
    met vriendelijke groeten,
    Annemie Weerts

4. annetje bootsma schreef:

zeer interessant.
    kan ik dit ergens zien/meemaken?
    hoe duur is het? kan het uit voor particulieren?

5. […] is een woonvorm voor mensen met psychiatrische, maatschappelijke en sociale problemen. De DiFiets en bijbehorende fietsroutes is geproduceerd door Stichting BOZ. De virtuele fiets is aangeschaft […]

6. Dian Kleijn schreef:

Dag,

Hopelijk kunt u mij verder helpen.
    Is er particulier te komen aan een dvd waar de fietsroutes op te zien zijn? Zodat je thuis op de hometrainer het gevoel krijgt dat je door een mooie omgeving ( Nijmegen) fiets. Zonder dat je een digi fiets hebt? Zo nee wat is de aanschaf van een digi fiets particulier? Alvast hartelijk dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,
    Dian Kleijn, Ergotherapie Hoogland